7 uporabnih nasvetov kako okrepiti partnerski odnos z dobavitelji

Zakaj je partnerski odnos z dobavitelji pomemben in lahko ključno vpliva na uspeh vašega podjetja?

Mislili bi si, da poslovni odnosi ne morejo kaj dosti spominjati na prijateljske. Odnosi med podjetji običajno temeljijo na naročilih, transakcijah, obvestilih in drugih suhoparnih interakcijah, ki nimajo posebne prijateljske vsebine. Še posebej to velja za odnose med partnerji, ki niso v povsem enakovrednem položaju, posebej zgovoren primer so odnosi z dobavitelji. Tu se namreč izkaže prepričanje, da je tak odnos namenjen le doseganju višjega cilja, torej obratovanju podjetja – vrednost dobavitelja se ocenjuje na podlagi ugodnosti njegove ponudbe, odnosi pa so pogosto izključno poslovni. Za določeno ceno se pričakuje dobava naročenih materialov, to pa je tudi celoten obseg poslovnih odnosov z dobaviteljem. A ni treba, da je temu tako! Partnerski odnos z dobavitelji je bistveno bolj pomemben in lahko močno koristi delovanju vsakega podjetja.

Dobri odnosi z dobavitelji so ključnega pomena pri oblikovanju dolgoročnega strateškega načrta. Ne gre le za iskanje trenutne najugodnejše cene, temveč za sklepanje trajnih poslovnih vezi. Te skozi leta ponudijo številne prednosti, ki močno presežejo malenkostno razliko v stroških, ki bi jo morda našli z iskanjem dobavitelja le na podlagi cene. Podjetje, ki ima z dobavitelji dobre odnose, je lahko na trgu bolj odločno in samozavestno, privošči si lahko več svobode pri delovanju, na voljo ima bolj pestro ponudbo in nazadnje tudi ugodnejše cene, ki jih dobavitelji ponujajo dolgoročnim partnerjem!

Partnerski odnos z dobavitelji se torej splača negovati in utrjevati. Kako to storiti? Veliko lahko pomagajo že kratki nasveti, ki bodo prišli prav marsikateremu podjetniku!

7 nasvetov, ki vam bodo koristili, če želite zgraditi partnerski odnos z dobavitelji

1. Izberite pravega in finančno stabilnega dobavitelja

Sliši se enostavno, morda celo banalno, a vseeno drži. Prvi nasvet je vsekakor ta, da izberite pravega dobavitelja. Premišljeno poiščite dobrega partnerja, saj se prenagljene odločitve čez čas lahko pokažejo za zelo drage in nasploh neugodne. Od dobavitelja je veliko odvisno, zato se splača pred izbiro partnerja temeljito prepričati o odlikah podjetja. Preverite seveda predvsem kakovost izdelkov v njihovi ponudbi in obseg proizvodnje, nato pa še pogoje poslovanja, dobavne roke in ceno. Prav tako je zelo pomembna je stalnost dobavitelja, upoštevajte pa tudi mnenja in priporočila obstoječih ali nekdanjih strank. Premišljena izbira dobavitelja postavi ključni temelj za poslovno rast v prihodnje!

2. Zgradite partnerski odnos z dobaviteljem

Možno je z dobavitelji poslovati tudi brez posebnih partnerskih odnosov. Mnoga podjetja imajo zelo dobro prilagojene poslovne procese in avtomatizirano dobavljajo naročila svojim partnerjem, ne da bi morali z njimi posebej komunicirati. A zelo hitro se lahko pokažejo tudi pomanjkljivosti tega pristopa – še posebej v primeru, ko si težav najmanj želimo. Odprta in iskrena komunikacija že v izhodišču postavi temelj za hitro in uspešno reševanje težav v teku poslovnega sodelovanja. Dober partnerski odnos z dobavitelji zagotavlja hitro reševanje morebitnih zapletov, prav tako gre pričakovati boljšo odzivnost in večjo ustrežljivost v primeru prilagoditev ali preklica naročila. Z rednim osebnim stikom je sodelovanje z dobaviteljem lažje in uspešnejše.

3. Družno izboljšujte svoje izdelke

Odnos z dobaviteljem ni le suhoparna enostranska transakcija. Gre za prilagodljiv poslovni odnos, ki se mora odzivati na dogajanje v poslovanju obeh podjetij. Ravno tu pa je tudi priložnost za izboljšave – potencial se namreč izkaže že v ponudbi dobavitelja in se nato izpopolni v dejavnosti naročnika. V kakovostnem poslovnem odnosu bo tudi dobavitelj deležen novih priložnosti, v sodelovanju z naročnikom bo pripravljal nove izdelke in materiale, tako pa bosta obe podjetji skupaj rasli.

4. Vzpostavite zanesljivo plačilno disciplino

Zamujeni in neplačani računi so velika nevšečnost za vsako podjetje in gotovo močno poslabšajo poslovne odnose. Ravno zato je dobro za izboljšanje partnerskih odnosov z dobavitelji zagotoviti zanesljiva in pravočasna plačila skozi ustrezno financiranje podjetij. Tako dobavitelj ne bo imel skrbi, odpravljeni bodo tudi stroški z opominjanjem in izterjavo. Z rednimi plačili bodo partnerski odnosi z dobavitelji boljši, pričakovati gre tudi večjo ustrežljivost in prilagodljivost dobavitelja, ki ve, da bo za svoje delo pravočasno in pošteno plačan.

5. Spoznajte perspektivo dobavitelja

Dobavitelj ni podjetje, ki 24 ur na dan skrbi le za dobavo materiala zahtevnemu naročniku. Gre za običajno podjetje, ki mora svojo dejavnost skrbno načrtovati. Ima svoje partnerje, tudi svoje zaposlene in druge povezane osebe, okoli katerih se načrtuje dejavnost podjetja. Razumevanje poslovnih procesov dobavitelja lahko pomaga pri gradnji kakovostnih poslovnih odnosov, dobavitelja pa je možno na ta način tudi nekoliko razbremeniti.

6. Dolgoročno sodelovanje prinaša posebne koristi

V primeru težav pri poslovanju je včasih precej enostavno poiskati cenejšega dobavitelja, a to običajno ni prava rešitev – sodelovanje z zanesljivim dobaviteljem na dolgi rok obrodi prepričljivejše sadove. Splača se sproti reševati morebitne težave in vzpostaviti zanesljiv in predvidljiv poslovni odnos. Če sta obe vpleteni stranki pripravljeni sodelovati tako, da bo korist obojestranska, se bodo odprle tudi nove priložnosti za še uspešnejše sodelovanje.

7. Dobri poslovni odnosi so tudi dobra reklama

V poslovnem svetu dober glas hitro doseže široko množico poslušalcev. Dober partnerski odnos z dobavitelji je tako dobrodošla reklama, ki bo spodbudila zanimanje in zaupanje pri tistih podjetjih, ki se uvrščajo med potencialne stranke. Seveda pa se dobri poslovni odnosi odražajo tudi na splošnem ugledu podjetja, še posebej v informacijski dobi, ko mediji bliskovito razširijo vesti o poslovnem dogajanju. Splača se vzdrževati kakovostne poslovne odnose in pokazati dobaviteljem, partnerjem, strankam in drugim, da gre za zaupanja vredno podjetje!

Zaključek:

Na dolgi rok brez zanesljivih partnerjev ne bo mogoče uspeti. S stalnim menjavanjem dobaviteljev in iskanjem najnižje cene nastanejo le težave, ki močno ovirajo normalno delovanje podjetja. Z zanesljivim dobaviteljem pa se bo na dolgi rok izkazalo, da kakovostno sodelovanje vodi do obojestranskih koristi in zanesljivo rast podjetja!

Kontaktni obrazec

Dodatne informacije o varstvu podatkov so na voljo tukaj.

* Obvezna navedba